Kayseri yatırım lideri oldu

Mehmet UZEL (KAYSERİ İGFA)
30 yıl evvel faal siyasete başlayan, bu süreçte vilayet başkanlığı, milletvekilliği, 4 periyot Melikgazi Belediye Başkanlığı vazifesini muvaffakiyetle yapan ve 31 Mart 2019 mahallî seçimlerinde milletin iradesi ile Kayseri Büyükşehir Belediye Lideri seçilen Lider Dr. Memduh Büyükkılıç, Büyükşehir Belediyesi’nde hizmet ve yatırım dolu 4 yılı geride bıraktı.

‘İnsan’ ve ‘sağlık’ odaklı projelerin yanı sıra, yenilikçi, adil, ortak akılla, ahenk kültürü içerisinde Kayseri halkını kucaklayan anlayış ile 4 yıldır vazifesini muvaffakiyetle sürdüren Lider Büyükkılıç, 1460 günlük mühlet içerisinde ülkemizde parmakla gösterilen, örnek alınan ve takdir toplayan yatırım ve hizmetlere imza attı.

6 bin yıllık ticari, 7,5 milyon yıllık tabiat tarihiyle değişik medeniyetleri bağrında barındıran Kayseri’de Büyükşehir Belediye Başkanlığı vazifesini yürütmenin gururunu ve onurunu yaşadığını her fırsatta lisana getiren Lider Büyükkılıç, misyon yaptığı müddet içerisindeki 4 yılı kıymetlendirdi.

Büyükkılıç, 16 ilçe belediyesi ile el ele gönül gönüle, kentin doğusundan batısına, güneyinden kuzeyine kadar en ücra köşesinde bulunan her bir mahallesine varıncaya dek hizmet götürmek için 4 yıl boyunca çalıştıklarını tabir etti.

“KAYSERİ’MİZİ TÜM KALBİMİZLE ÇOK SEVİYORUZ”

‘İnsanı yaşat ki devlet yaşasın’ ideolojisi, ‘halka hizmet, hakka hizmet’ anlayışıyla hizmet etmeyi ibadet bilerek ve adeta koltuğunda oturmayarak halkla iç içe olan Lider Büyükkılıç, 4 yılı doldurduğu vazifesi hasebiyle yaptığı açıklamada, “Biz bu medeniyetler kenti Kayseri’mizi tüm kalbimizle çok seviyoruz. Sizlerin bizi bağrınıza basan samimiyetini ve muhabbetini görerek, bu kentin de bizi birebir biçimde sevdiğini biliyoruz” dedi.

Büyükkılıç, Kayseri’nin şehircilikte tüm Türkiye’ye örnek olan ‘Model Şehir’ haline geldiğini vurgulayarak, “Yenilikçi, adil, kaliteli, iştirakçi, ortak akılla istişareyi önemseyen, takım ruhuyla faal ve verimli idare anlayışıyla, kentimizin kıymetine değer katmaya devam edeceğiz. 6 bin yıllık kadim kentimizin tarihi ve kültürel kimliğine sahip çıkarak, çağdaş bir belediyecilik anlayışıyla, Kayseri’mizi geliştirmeye, insanlarımızı rahat ve huzurlu yaşatmayı amaçladık ve bu emelimiz doğrultusunda çabalarımız gece gündüz demeden sürüyor” diye konuştu.

“2019’DA PROJELERİMİZİ HAYATA GEÇİRMEYE BAŞLADIK”

Birlik, beraberlik ve dayanışma içerisinde hizmetlerin ve yatırımların sürdüğüne dikkat çeken Lider Büyükkılıç, 4 yıl içerisinde ulaşımdan altyapı çalışmalarına, sağlıktan spora, eğitimden kültür sanata, etraf hassaslığından toplumsal ve gönül belediyeciliğine, gastronomiden turizm ve kültür sanata kadar vizyon ve itibarlı projelere imza attıklarını söyledi.

31 Mart 2019’da misyona geldikten sonra, Terminal Katlı Kavşağı‘nı, Erciyes Üniversitesi’nde 350 araç kapasiteli otoparkı, Yüksel Ateş Manisiz Çocuk Evi’ni, Tarihi Kayseri Kalesi’ni, öğrenci dostu Çamaşır Yıkama ve Kurutma Merkezi’ni, 3. Kitap Fuarı’nı açtıklarını hatırlatan Büyükkılıç, “Kayseri turizmine katkı sağlayacak balon turizmini, dijital ticaret projemiz e38’i, Gençlik Meclisi’ni başlattık. Toplu taşımada aktarma fiyatını kaldırırken, Erciyes Kayak Merkezi’nde 550 araçlık otopark yaptık” dedi.

2020’DE PANDEMİYE KARŞIN HİZMET

2020 yılına girildiğinde yaklaşık 2 yıl süren bir pandemi devri üzere şiddetli bir süreç ile karşı karşıya kalındığını vurgulayan Tabip Lider Büyükkılıç, salgınla uğraşın yanı sıra 2020’de yaptıkları projeleri şöyle sıraladı:

“Şehir Kütüphanesi‘ni, Beyazşehir Halk Kütüphanesi‘ni, Ziya Gökalp ve Argıncık Semt kütüphanelerini, Merkez Halk Kütüphanesi’nin ek salonunu, Erciyes Yüksek İrtifa Kamp Merkezi’nin birinci etabını, KAYMEK UZEM (Uzaktan Eğitim Merkezi) ünitesini, Çerezlik “Ay Çekirdeği” üretimi için beton kurutma alanını, Osman Kavuncu Bulvarı-Serbest Bölge İlişki Yolu’nu ve Alsancak Parkı’nı hizmete açtık. Ayrıyeten 2020 yılında “Bulut Kayseri” sistemini, otobüs filomuzu genişletme çalışmalarını, öğrencilerimize tablet dayanağını, vizyon projelerimizden Recep Tayyip Erdoğan Millet Bahçesi inşaatını, Selçuklu periyodu anıt yapıtlarından Kızıl Köşk‘te hafriyat çalışmalarını, hayvan içme suyu projelerini, yem bitkisi tohumu yardımını, bitkisel atıklardan gübre üretimini, hasta yakını misafirhanelerinin inşaatını, kolonya, el ve ortam dezenfektanı ile maske üretimini ve gacer buğdayından ekmek üretimini başlattık. Salgında tüm tedbirlerimizi alırken çalışmalarımıza da aralık vermeden ‘durmak yok, yola devam’ diyerek, 2020’de Kayseri Devlet Tiyatrosu’nu, Koramaz Vadisi’ni UNESCO’nun süreksiz dünya mirası listesine girmesini sağladık.”

YATIRIM BAŞKANI BÜYÜKŞEHİR 2021’E DE DAMGA VURDU

Başkan Büyükkılıç, toplam bütçesinden yatırıma en çok kaynak ayıran belediye olarak Türkiye’de birinci sırada yer aldıklarını hatırlatarak, 2021 yılında da dolu dolu yatırımlara imza attıklarını tabir etti.

Büyükkılıç, 2021 yılında birbirinden değerli ‘insan’ ve ‘sağlık’ odaklı projeleri şöyle anlattı:

“2021 yılında Hıdırellez Yolu’nun birinci ve ikinci etabını, Kayseri Mahallesi’nde onarımı biten 40 konağı, Uzaktan İzleme Merkezi’ni (UZİMER), plaj futbol ve voleybol alanını, Glütensiz Kafe’yi, Koramaz Vadisi’nde Kayseri Mutfağı temalı Koramaz Kafe Restoran’ı, Eczacı Cem Seyhan 112 Acil İstasyonu’nu, Klâsik Sporlar, Binicilik ve Okçuluk Tesisi’ni, Kayseri Meslek Merkezi’ni, Besime Özderici Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’ni, Manisiz Spor Salonu’nu, 2 adet kapalı tenis kortunu, ziyaretçi rekoru kırdığımız 4. Kayseri Kitap Fuarı’nı hizmete açtık. Tekrar 2021 yılında Hafriyat İdare Sistemi’ni, Yeraltı Çarşısı’nda çağdaş yenileme çalışmalarını, besicilerimize küçükbaş hayvan takviyesini, Beydeğirmeni Biyogaz Tesisi’nde elektrik üretimini, çiftçilere traktör takviyesini, Paleontoloji Müzesi ile Millet Kıraathanesi’nin inşaatını, Türkiye’ye örnek olan ve ödül alan Kanser Hastalarına Tedavi Sonrası Bakım Merkezi’nin inşaatını, Erciyes Yüksek İrtifa Kamp Merkezi’nde beş farklı projenin inşaatını, Park et-Vale uygulamasını, Çocuk Kütüphanesi ile Müzik Okulu’nun inşaatını, Kültepe temalı Yarı Maratonu’nu, kardeş kentimiz Misurata ile yeni yapılacak yatırımları, Seyyid Burhaneddin mezarlığı içerisinde bulunan Selçuklu yapıtı türbenin hafriyat çalışmasını, İncesu’daki mozaik hafriyat çalışmalarını, Bedel Gençlik projesini, Oruçreis Kentsel Dönüşüm Projesi’nde uzlaşma görüşmelerini, Sahabiye Kentsel Dönüşüm Projesi 2’nci uygulama etabını başlattık. Ayrıyeten 2021’de kentimizin, UNESCO Türkiye Ulusal Kurulu Kreatif Kentler Ağı Ulusal Listesi’ne girmesini sağladık ve ikinci tıp fakültesini kentimize kazandırdık. Erciyes Kayak Merkezi’nde yer alan Hisarcık Kapı Toplumsal Tesisleri’ni yenilerken, Seyyid Burhaneddin Cami minaresinin onarımını yaptık. 2021 sonu itibariyle fiber optik sınır uzunluğumuzu 220 bin metreye ulaştırırken, TURKOVAC’ın mucidi, gururumuz Prof. Dr. Aykut Özdarendeli ismini vereceğimiz Zümrüt Mahallesi – Havalimanı ilişki yolu üretim çalışmalarında sona geldik. Geçtiğimiz yıl teknolojinin tüm imkânlarından faydalanan bir belediyecilik anlayışı ile “Akıllı Kent Kayseri” ile daha kapsamlı bir yol izledik.”

2022’DE BİRBİRİNDEN DEĞERLİ PROJELERİ HAYATA GEÇİRDİK

Büyükkılıç, Kayseri’nin gücüne güç, hoşluğuna hoşluk katacak ve tüm Türkiye’ye örnek olacak çalışmalara ve projelere imza attıklarını belirterek, “2022 yılında, tüm üniversite ve merkez kütüphanelerde sıcak çorba hizmeti başlatırken, elektrikli araçlara ilginin arttığı bugünlerde elektrikli araç şarj üniteleri kurulumları yapmaya başladık. Küçük kitaplıktan şarj ünitelerine, internet hizmetlerinden ısıtma sistemine kadar tam donanımlı olarak hizmete sunduğu ‘kapalı durak’ projesini hayata geçirdik. ‘Üretim sizden, takviye bizden’ sloganıyla başlatılan organik tarım temel eğitim programı düzenledik. Besicilere ve öğrencilere su faturalarının yarısını ödeyeceğimiz muştusunu verdik. Manisiz Hayat Merkezi’ne 5 milyon TL’lik yeni araç takviyesi sağladık. Çiftçilere 2.5 milyon TL’lik ‘nohut tohumu’ dayanağı verdik. 13 ilçeye kedi ve köpekler için 13 ton mama takviyesi sağladık. Yeniden, üreticiye 12 milyon TL maliyetli 1000 ton yem bitkisi tohumu, 3 milyon TL maliyetli de 193 ton aspir tohumu dağıttık. Hayırseverler Bekir Özmutlu ve İbrahim Yılmaz tarafından ortasında cami üretimi için iş birliği protokolü imzaladık. Ahi Evran Esnaf ve Sanatkârlar Müzesi’nin yeni projesini tamamlayarak, açılışa hazır hale getirdik. 58’inci Kütüphaneler Haftası’nda ‘8. Kütüphane’ olan Talas Mevlana Kütüphanesi’ni kentimize kazandırdık. Ulaşımda büyük kolaylık sağlayacak N-kolay Taşınabilir yeni uygulamayı tanıttık. Şevki-Nurver Albayrak Kuran Kursu ve Lojman’ın temelini attık. Kayseri Uçak Fabrikası Kitabı Tanıtım Töreni’ni gerçekleştirdik. Bünyan’da Ebekız Ana Cami açılışını yaptık. Hayırsever iş birliği ile kedi-köpek meskeni projemize start verdik. İrtibat Küresi ile hizmeti vatandaşın ayağına getirdik. 13 milyon TL’lik projede 3 bin 200 adet küçükbaş hayvan dağıttık. ‘Ödüllü’ müzemiz Ahi Evran Esnaf ve Sanatkârlar Müzesi’ni ziyarete açtık. 15 Temmuz Caddesi ile Hulusi Akar Bulvarı üzerinde imali tamamlanan kertmeler kavşağını açtık. Büyükşehir’in park et-vale uygulamasının ikinci noktasını açtık. Avrupa’daki Kayserililere özel irtibat merkezi kurduk. Avrupa’daki Türkleri coşkulu şenlik ile Kayseri’de buluşturduk. Valilik ile el ele verip, tarihi Arasta Çarşısı’nı yeni yüzüne kavuşturduk. Orgeneral Eşref Bitlis Bulvarı ile Hulusi Akar Bulvarı’nın kesiştiği katlı kavşağı trafiğe açtık. Cumhurbaşkanımız Erdoğan’ın iştirakleriyle 3 milyar 788 milyon TL’lik yatırımların toplu açılış merasimini gerçekleştirdik. Soğanlı’da balon uçuşlarını başlattık. 9. kütüphanemiz olan Erkilet Kütüphanemizin açılışını yaptık. Tarihi Sultan Hanı’nı turizme açtık. 10 bin öğrenciye 40 milyon TL’lik ‘eğitim’ dayanağı verdik. Turizm cenneti Soğanlı ve Kapuzbaşı’da turizme ‘yol’ açtık. Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde örnek gösterilen ERÜ Hasta Yakınları Misafirhanesi’ni açtık. Saatte 240 ton üretim yapan dev asfalt plentini hizmete aldık. Memleketler arası Kayseri Yarı Maratonu’nu yaptık. Osman Ulubaş eğitim Kompleksi’ni eğitime kazandırdık. Felahiye ve Özvatan’a doğal gaz altyapı çalışmasını başlattık. 5. Kayseri Kitap Fuarı’nı gerçekleştirdik, 935 bin 638 ziyaretçi ile yeni rekor kırdık. Yerli ve ulusal tramvay aracımızı Kayseri’mize kazandırdık. Türkiye’de bir birinci olan yüzme havuzlarında yerli ve ulusal sistemi hizmete aldık. Çağdaş Kültepe Ziyaretçi Merkezi’ni hayata geçirdik. Yeni otobüsleri filomuza ekledik. Yeşilhisar Millet Bahçesi’ni hizmete açtık. Hurda otobüsü, Gezici Ağız ve Diş Sıhhati Kliniği’ne dönüştürdük. Amatör spor kulüplerine 1 milyon TL’lik gereç dayanağı verdik. Asurlu Tüccarlar Mahallesi için çalışmalara başladık. Kayadan oyma müze çalışmalarına sürat verdik. 5 ilçenin faydalanacağı 30 milyon TL’lik katı atık transfer istasyonu açtık” sözlerinde bulundu.

BAŞKAN BÜYÜKKILIÇ İLE KAYSERİ, 30 BÜYÜKŞEHİR ORTASINDA YENİDEN ZİRVEDE

Büyükkılıç, Büyükşehir Belediyesi olarak, 2022 yılı Aralık ayında “Belediyeler Ortası Bütçe Kullanım Performanslarının Resmi Bilgiler Doğrultusunda Kıymetlendirme ve Ödüllendirme Projesi” kapsamında açıklanan bilgilere nazaran hesap sayılarına nazaran cari bütçe yılında yüzde 61.31’lik oran ile yatırıma en çok kaynak ayıran büyükşehir belediyesi olarak bir sefer daha tepede yer aldıklarını da anımsattı.

TÜRKİYE YÜZYILI’NDA YATIRIM VE HİZMETLERE DEVAM

Türkiye Yüzyılı olan 2023 yılına da yatırımlarla girdiklerine vurgu yapan Lider Büyükkılıç, 2023 yılının birinci 3 ayında yaptıkları yatırım ve hizmetleri de şöyle anlattı:

“103,9 milyon TL kıymetinde yatırım bedeli ile Güneş Güç Santrali’ni KASKİ’mize kazandırdık. 3 milyon 636 bin 200 TL maliyeti ile Develi’de Pembe-Cesarettin Kocatürk Ortaokulu Spor Salonu ve Bahçe Düzenlemesinin açılışını yaptık. Türkiye’nin birinci uçak fabrikası olarak 1925’te kurulan lakin daha sonra kapanan TOMTAŞ’ın tekrar hayata geçirilmesi için üzerimize düşeni yaptık. Kayseri İklim Hareketi (İDEP) Projesi kapsamında Kayseri İklim Değişikliği Ahenk ve Azaltım Aksiyon Planı’nı hazırladık. Bünyan’da Abdurrahman Gazi Türbesi’ni hayırsever işbirliği ile restore ederek, yine ayağa kaldırdık. Türkiye’de alanında bir birinci olacak Eczacı Asistanlığı Kursu’nu başlattık. İldem’den Mobilyakent’e uzanan 30 kilometrelik kesintisiz ulaşım sağlayacak olan T3 sınırını hizmete açtık. 20 milyon TL maliyetli projede Sivas Bulvarı ile Kocasinan Bulvarı’nı birbirine bağlayan yolu tamamlayarak trafiğe açtık. Desteklerimizle Hacılar’daki Hürmetçi Süt Sürece Tesisinde 64 adet süt sağma makinesi dağıtımını yaptık. Hacılar ilçesinde 10’uncu kütüphanemiz Halit Özkaya Kütüphanesi’ni hayata geçirdik.”

“1 MİLYAR 500 MİLYON TL MALİYETLE ALTYAPISI İLE BİR ARADA 90 KİLOMETRELİK YENİ YOL YAPTIK”

1 milyar 500 milyon TL maliyetle altyapısı ile bir arada 90 kilometrelik yeni yol yaptıklarını vurgulayan Büyükkılıç, 4 yıl boyunca birbirinden kıymetli ulaşım yatırımlarından stratejik ehemmiyet taşıyan çalışmaları şu biçimde sıraladı:

“Erciyes Bulvarı’nı Talas Bulvarı’na bağlayan ve ulaşım açısından stratejik bir değere sahip 4,7 kilometre uzunluğunda ve 30 metre genişliğinde olan yolda çalışmaları tamamladık. Kamuoyunda Furkan Doğan Kavşağı olarak bilinen Orgeneral Hulusi Akar Bulvarı’nın Aşık Veysel Bulvarı ile kesiştiği noktada 4 başka katlı kavşağı, Mustafa Şimşek Caddesi devamı yol düzenlemesi, 15 Temmuz Bulvarı katlı kavşağı, 15 Temmuz Bulvarı yol imal çalışmaları, Muhsin Yazıcıoğlu Bulvarı devamı yol üretim çalışmaları, Prof. Dr. Aykut Özdarendeli Caddesi, Akmescit Caddesi yol düzenlemeleri, Argıncık Toptancılar Sitesi yol çalışmaları, Talas Raylı Sistem sınırı etrafı yol düzenleme çalışmaları, Oto Galericiler Sitesi yanı yol imal çalışmaları ve Erenköy Bulvarı ve Erenköy Mahallesi-İncili Sokak yol ilişkisi çalışmaları ile kentte stratejik değere sahip olan ana arter ve bulvarların üretimini hayata geçirdik. Bu kapsamda, 1 milyar 500 milyon TL maliyetle altyapısı ile birlikte 90 kilometrelik yeni yol yaptık.”

DEPREMLE SARSILDIK, TEKRAR AYAĞA KALKIYORUZ

2023 yılında tüm ülkeyi yasa boğan asrın felaketi olan zelzeleler sonrası bölgeye akın akın dayanak olarak yağdıklarını da hatırlatan Büyükkılıç, “Bölgede birinci konteyner kenti, birinci konteyner çarşıyı rekor bir müddette hayata geçirdik. Kardeş kent olduğumuz Kahramanmaraş sarsıntı bölgesinde çamaşır yıkama merkezini hizmete sunarken, 100 konteynerlik yeni bir kent için çalışmalara başladık. Kayseri’ye okul nakli aldıran ilkokul, ortaokul ve lisede tahsil gören depremzede öğrencilere fiyatsız ulaşım imkânı sağladık. Kayseri Kent Hastanesi karşısında hayata geçirdiğimiz Hasta ve Hasta Yakınları Misafirhanesi’ni depremzede vatandaşların hizmetine sunduk” diye konuştu.

Kayseri Büyükşehir Belediye Lideri Dr. Memduh Büyükkılıç, 4 yıl boyunca gerek lokal idareler gerekse Ankara’da bürokrasi kanadının tamamını kucaklayarak kentin daha çağdaş, daha refah ve daha konforlu bir hayat sürmesi açısından kıymetli görülen tüm çalışmaların içerisinde yer aldıklarını söyledi.

Başkan Büyükkılıç, cumhurbaşkanları, bakanlar, büyükelçilerden oluşan heyetlerin kente sık sık ziyarete geldiklerini, kentteki değişimi, gelişimi, büyümeyi gördüklerini belirterek, Kayseri’nin çağdaş bir dünya kenti olması için çalışmaların süreceğini kelamlarına ekledi.